Piet Heinstraat 5
7204 JN Zutphen
Tel: 0681446699
info@ewjcoaching.nl
Algemene Voorwaarden
Algemene voorwaarden EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling
EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling
EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling t.h.o.d.n. EWJ Advocatuur is een eenmanszaak gedreven door mr. bc. D.W. Jansen, gevestigd in Zutphen en ingeschreven bij de Kamer van Koophandel onder nummer 53597141. Het btw-nummer is NL001647550B.
Mr. bc. D.W. Jansen is als advocaat in Nederland ingeschreven bij de Nederlandse Orde van Advocaten (Prinses Beatrixlaan 5, 2595 AK Den Haag, tel. 070 – 335 35 35, info@advocatenorde.nl.)
Toepasselijkheid
Deze algemene voorwaarden zijn van toepassing op alle (ook aanvullende en vervolg) overeenkomsten, waaronder overeenkomsten van opdracht van EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling en de cliënt (hierna genoemd opdrachtgever) en hebben voorrang op door de opdrachtgever zelf eventueel gehanteerde voorwaarden.
Opdrachten
Een overeenkomst komt eerst tot stand, nadat de opdracht door EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling is aanvaard. De opdrachtgever stemt ermee in dat EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling in overleg met de opdrachtgever (bepaalde delen van) de opdracht laat uitvoeren door één of meer aan het kantoor verbonden of met het kantoor samenwerkende advocaten en/of juridisch medewerkers. De toepasselijkheid van de artikelen 7:404, 7:407 lid 2 BW en 7:409 BW wordt uitgesloten. De uitvoering van de opdracht geschiedt uitsluitend ten behoeve van de cliënt.
EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling zal bij het inschakelen van derden de nodige zorgvuldigheid aan de dag leggen, doch kan niet aansprakelijk worden gesteld voor schade als gevolg van de handelwijze van voornoemde derden. Derden kunnen aan de inhoud van de verrichte werkzaamheden geen rechten ontlenen. De opdrachtgever vrijwaart EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling tegen vorderingen van derden die stellen schade te hebben geleden door of verband houdende met door EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling ten behoeve van de cliënt verrichte werkzaamheden.
Inspanningsverbintenis
Voor alle diensten van EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling geldt dat deze inspannings-verbintenissen betreffen, wat inhoudt dat EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling voor deze diensten geen resultaat kan garanderen.
Verplichte medewerking opdrachtgever
De opdrachtgever is verplicht zoveel mogelijk medewerking te verlenen aan het uitvoeren van de opdracht, waarbij de opdrachtgever steeds tijdig alle informatie, die noodzakelijk is voor het uitvoeren van de opdracht, zal verschaffen en zal instaan voor de juistheid van deze informatie.
De cliënt staat in voor de juistheid en volledigheid van deze informatie, ook indien deze van derden afkomstig is. De cliënt zal EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling van alle gebeurtenissen en omstandigheden op de hoogte stellen die voor een goede uitvoering van de opdracht van belang kunnen zijn. Dit geldt tevens voor gebeurtenissen en omstandigheden die pas na de aanvang van de werkzaamheden bekend worden. Indien de voor uitvoering van de opdracht noodzakelijke informatie niet, niet tijdig of niet conform de afspraken ter beschikking van EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling is, kan dit tot opschorting van de nakoming van de verplichting van EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling leiden. Mocht hierdoor schade ontstaan aan de kant van de opdrachtgever dan kan EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden.
Verwerking persoonsgegevens
De opdrachtgever verleent aan EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling toestemming voor het verwerken van persoonsgegevens. Persoonsgegevens worden door EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling verwerkt met het oog op de uitvoering van de opdracht en ter voldoening aan wettelijke (bewaar)plichten. Daarnaast kan EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling persoonsgegevens verwerken voor het doen van informatieve en commerciële aanbiedingen aan cliënten. EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling verstrekt geen persoonsgegevens aan derden, tenzij zij daartoe op grond van de wet of in het kader van de uitvoering van de opdracht genoodzaakt is.
Archivering
Na het einde van de opdracht worden de in het dossier aanwezige originele stukken op diens verzoek aan de opdrachtgever verstrekt. Het dossier wordt gedurende de wettelijke termijn van vijf (5) jaren na beëindiging van de zaak bewaard en staat, tegen vergoeding van de door EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling te maken kosten, in beginsel ter beschikking van de cliënt.
EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling is gerechtigd na verstrijken van deze termijn alle dossiers en gegevens, gegevens die in eigendom toebehoren aan de cliënt en/of derden daaronder begrepen, zonder verdere aankondiging uit de archieven te verwijderen en te vernietigen. Administratieve gegevens worden zeven (7) jaar bewaard.
Verjaring
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, dient opdrachtgever na sluiting van het dossier er zelf op toe te zien dat rechten bewaard worden en heeft EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling ter zake geen taak of verantwoordelijkheid.
Honorarium/kosten
Tenzij schriftelijk anders overeengekomen, wordt het honorarium, dat de opdrachtgever aan EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling dient te voldoen, berekend op basis van het aantal bestede uren vermenigvuldigd met het afgesproken uurtarief en vermeerderd met 6% kantoorkosten en btw. EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling is gerechtigd het uurtarief per 1 januari van elk jaar aan te passen conform de door haar vastgestelde uurtarieven.
Gefinancierde rechtshulp
De opdrachtgever die voor gefinancierde rechtshulp in aanmerking wil en kan komen is jegens EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling gehouden alle daarvoor noodzakelijke informatie zo spoedig mogelijk doch uiterlijk binnen 7 dagen nadat hierom door EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling is verzocht, te verstrekken. Indien in deze de opdrachtgever in gebreke blijft is EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling gerechtigd om uitvoering van de opdracht op te schorten of te beëindigen nadat de opdrachtgever dit is meegedeeld. Mocht hierdoor schade ontstaan aan de kant van de opdrachtgever dan kan EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden. Tevens is EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling gerechtigd om de reeds uitgevoerde werkzaamheden te declareren op basis van het toepasselijke uurtarief vermenigvuldigd met de bestede uren en vermeerderd met 6% kantoorkosten en btw.
Betaling
Tenzij anders overeengekomen dient de betaling van declaraties dient te geschieden binnen 14 dagen na dagtekening van de declaratie. Bij overschrijding van deze termijn is de opdrachtgever rechtswege in verzuim en is een vertragingsrente gelijk aan de geldende wettelijke rente verschuldigd. Indien na aanmaning betaling uitblijft zijn alle in verband met invorderingsmaatregelen te maken kosten ten laste van de opdrachtgever. Tevens is EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling gerechtigd indien betaling uitblijft om uitvoering van de opdracht op te schorten of te beëindigen nadat de opdrachtgever dit is meegedeeld. Mocht hierdoor schade ontstaan aan de kant van de opdrachtgever dan kan EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling hiervoor niet aansprakelijk gesteld worden.
Aansprakelijkheid
EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling heeft een beroepsaansprakelijkheidsverzekering afgesloten conform voorschrift van de Nederlandse Orde van Advocaten. Iedere aansprakelijkheid van EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling is beperkt tot het bedrag dat door de verzekering in het betreffende geval zal worden uitbetaald vermeerderd met het eigen risico.
Indien in overleg met de opdrachtgever bij de uitvoering van de opdracht een derde wordt ingeschakeld is EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling niet aansprakelijk voor eventueel fouten gemaakt door deze derde.
Einde opdracht
De opdrachtgever heeft te allen tijde de bevoegdheid de opdracht door opzegging te beëindigen. Deze opzegging dient schriftelijk te geschieden.
De betrokken advocaat heeft de bevoegdheid de opdracht op te zeggen, met inachtneming van een zodanige termijn en op zodanige wijze dat de belangen van de opdrachtgever zoveel mogelijk blijven gediend.
Toepasselijk recht en forumkeuze
Op de overeenkomst van opdracht tussen EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling en de opdrachtgever is het Nederlands recht van toepassing. In geval van een geschil tussen EWJ Advocatuur Coaching Bemiddeling en de cliënt is uitsluitend de Nederlandse rechter bevoegd.
Klachten- en geschillenregeling
EWJ Advocatuur heeft kwaliteit en service hoog in het vaandel staan. Toch kan het voorkomen dat er een verschil van mening ontstaat tussen het kantoor en een van de cliënten met betrekking tot (de hoogte van) een declaratie of de kwaliteit van het geleverde werk. Indien u een klacht heeft, verzoeken wij u deze eerst voor te leggen aan de behandelend advocaat, die kan in overleg met u zo spoedig mogelijk een oplossing voor het ontstane probleem proberen te vinden.
Artikel 1 begripsbepalingen
In deze kantoorklachtenregeling wordt verstaan onder:
klacht: iedere schriftelijke uiting van ongenoegen van of namens de cliënt jegens de advocaat of de onder diens verantwoordelijkheid werkzame personen over de totstandkoming en de uitvoering van een overeenkomst van opdracht, de kwaliteit van de dienstverlening of de hoogte van de declaratie, niet zijnde een klacht als bedoeld in paragraaf 4 van de Advocatenwet;
klager: de cliënt of diens vertegenwoordiger die een klacht kenbaar maakt;
klachtenfunctionaris: de advocaat die is belast met de afhandeling van de klacht.
Artikel 2 toepassingsbereik
- Deze kantoorklachtenregeling is van toepassing op iedere overeenkomst van opdracht tussen EWJ Advocatuur en de cliënt.
- De advocaat draagt zorg voor klachtafhandeling conform de kantoorklachtenregeling.
Artikel 3 doelstellingen
- Deze kantoorklachtenregeling heeft tot doel:
- het vastleggen van een procedure om klachten van cliënten binnen een redelijke termijn op een constructieve wijze af te handelen;
- het vastleggen van een procedure om de oorzaken van klachten van cliënten vast te stellen;
- behoud en verbetering van bestaande relaties door middel van goede klachtenbehandeling;
- medewerkers te trainen in cliëntgericht reageren op klachten;
- verbetering van de kwaliteit van de dienstverlening met behulp van klachtbehandeling en klachtanalyse.
Artikel 4 informatie bij aanvang dienstverlening
- Deze kantoorklachtenregeling is openbaar gemaakt. De advocaat wijst de cliënt voor het aangaan van de overeenkomst van opdracht erop dat het kantoor een kantoorklachtenregeling hanteert en dat deze van toepassing is op de dienstverlening.
- De advocaat heeft via de algemene voorwaarden opgenomen bij welke onafhankelijke partij of instantie een klacht die na behandeling niet is opgelost kan worden voorgelegd ter verkrijging van een bindende uitspraak en heeft dit bij de opdrachtbevestiging kenbaar gemaakt.
- Klachten als bedoeld in artikel 1 van deze kantoorklachtenregeling die na behandeling niet zijn opgelost kunnen uitsluitend worden voorgelegd aan Rechtbank Gelderland. Het Nederlands is van toepassing.
Artikel 5 interne klachtprocedure
- Indien een cliënt het kantoor benadert met een klacht, dan wordt de klacht doorgeleid naar mr. bc. D.W. Jansen, die daarmee optreedt als klachtenfunctionaris.
- De klachtenfunctionaris stelt degene over wie is geklaagd in kennis van het indienen van de klacht en stelt de klager en degene over wie is geklaagd in de gelegenheid een toelichting te geven op de klacht.
- Degene over wie is geklaagd tracht samen met de cliënt tot een oplossing te komen al dan niet na tussenkomst van de klachtenfunctionaris.
- De klachtenfunctionaris handelt de klacht af binnen vier weken na ontvangst van de klacht of doet met opgave van redenen mededeling aan de klager over afwijking van deze termijn met vermelding van de termijn waarbinnen wel een oordeel over de klacht wordt gegeven.
- De klachtenfunctionaris stelt de klager en degene over wie is geklaagd schriftelijk op de hoogte van het oordeel over de gegrondheid van de klacht, al dan niet vergezeld van aanbevelingen.
- Indien de klacht naar tevredenheid is afgehandeld, tekenen de klager, de klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd het oordeel over de gegrondheid van de klacht.
Artikel 6 geheimhouding en kosteloze klachtbehandeling
- De klachtenfunctionaris en degene over wie is geklaagd nemen bij de klachtbehandeling geheimhouding in acht.
- De klager is geen vergoeding verschuldigd voor de kosten van de behandeling van de klacht.
Artikel 7 verantwoordelijkheden
- De klachtenfunctionaris is verantwoordelijk voor de tijdige afhandeling van de klacht.
- Degene over wie is geklaagd houdt de klachtenfunctionaris op de hoogte over eventueel contact en een mogelijke oplossing.
- De klachtenfunctionaris houdt de klager op de hoogte over de afhandeling van de klacht.
- De klachtenfunctionaris houdt het klachtdossier bij.
Artikel 8 termijn indienen klacht
De cliënt dient een klacht voor te leggen aan EWJ Advocatuur binnen drie maanden na het moment waarop de cliënt kennisnam of redelijkerwijs kennis had kunnen nemen van het handelen of nalaten dat tot de klacht aanleiding heeft gegeven.
Artikel 9 klachtregistratie
- De klachtenfunctionaris registreert de klacht met daarbij het klachtonderwerp.
- Een klacht kan in meerdere onderwerpen worden ingedeeld.